Normens trygga väggar.

Kommentera
Vem är jag bakom alla lager, när jag skalat av alla förväntningar och allas idéer om vem jag är eller ska vara - vad finns då kvar? Det är nu dags att kliva ur min falska skepnad och leva mitt liv som det var menat, utnyttja den gåva jag föddes med även om det är ett liv oförtåeligt för många andra. Vi kom inte hit för att bara vara, vi kom för att leva.
Under hela min uppväxt har jag sett min framtid, jag har kunnat förutspå vartenda steg, men för varje år levandes bakom normens trygga väggar så har framtidens drömmar skjutits upp, som att de väntat på mig att bli redo.
Genom att förtrycka mina känslor och mitt själ har kroppen blivit dålig, all sjukdom och all smärta är en reaktion på min egen ignorans och jag tar fullt ansvar.
För varje liten strimma jag visat av det som lever inom mig har min kropp blivit bättre. För varje möjlighet att uttrycka mig själv har smärtan minskat, alla prover visat bättre resultat.
Att stänga in sig själv och förtrycka det vackra som blommar i själen är det värsta man kan göra för hälsan, min kropp var nära att ge upp. Men nu, idag, släpper jag mig själv fri. Jag är fri från alla tyngder som håller mig tillbaka. Min uppgift på jorden är att vara jag, att låta min insida skina igenom.
 
Med kärlek,
F.